1.  GENERALITĂȚI

www.yamato.md este site-ul oficial al YAMATO GROUP S.R.L., cu sediul social str. Albișoara 4, Chișinău, MD-2001, Moldova, înregistrată la ASP sub IDNO 1014600005009, denumită în cele ce urmează “Yamato Group”, operator de date cu caracter personal. 

Acest site a fost realizat în scopul de a asigura, în mod gratuit, tuturor celor interesați de marcă și produsele Yamato Group, informații cu privire la acestea precum și de a oferi posibilitatea plasării de comenzi online. Site-ul este operat și administrat de către Yamato Group.
 
Pentru campaniile promovate de Yamato Group, persoanele interesate sunt rugate să consulte regulamentele aferente acestora, din secțiunea ”Campanii și promoții”.

Accesul la prezentul site, precum și folosirea acestuia sunt permise numai în concordanță cu termenii și condițiile de mai jos, precum și cu prevederile legale aplicabile în acest domeniu.
 
În cazul în care nu sunteti de acord cu condițiile de utilizare a site-ului, care implică și prelucrarea datelor cu caracter personal de către Yamato Group, vă rugăm să nu utilizați acest site.
 
Acceptarea termenilor și condițiilor este realizată, în momentul creării Contului de Client, odată cu selectarea opțiunii "Am luat cunoștința și accept Termenii și Condițiile". Selectarea acesteia și a butonului ”Validare”, indică faptul că sunteți de acord cu respectarea termenilor și condițiilor Yamato Group pe care le-ați citit, le-ați înțeles și le-ați acceptat în integralitate.

 

2. DEFINIȚII

CAMPANIE  -  acțiunea de a expune în scop comercial, un număr finit de produse având un stoc limitat și predefinit, pentru o perioadă limitată de timp, stabilită de către Yamato Group.
 
CLIENT  -  orice persoană fizică cu vârsta mai mare de 18 ani sau persoană juridică care accesează Site-ul Yamato Group, prin crearea și utilizarea unui Cont și care și-a dat acordul cu privire la prezentele Termeni și Condiții Generale.
 
COMANDĂ  -  reprezintă intenția cumpărătorului de a achiziționa Produse de pe Site transmisă Vânzătorului, prin intermediul Site-ului.
 
CONT  -  secțiunea din Site formată din câmpuri destinate completării cu adresa de e-mail și o parolă care permite Clientului/Cumpărătorului transmiterea Comenzii. Contul conține informații despre Client/Cumpărător, inclusiv un istoric al comenzilor acestuia.
 
CONTRACT  -  înseamnă  prezentul document Termeni și condiții și stabilește condițiile generale de vânzare online a produselor de către Yamato Group, precum și drepturile și obligațiile Vânzătorului și ale Clientului/Cumpărătorului și produce efectele unui contract încheiat la distanță între Vânzător și Cumpărător.
 
COȘ DE CUMPĂRĂTURI  -  forma online a coșului compus din totalitatea Produselor selectate de către Client/Cumpărător din Site în vederea achiziționării.
 
CUMPĂRĂTOR  -  Clientul care efectuează o Comandă.
 
ISTORIC DE CUMPĂRĂTURI – reprezintă totalitatea datelor stocate în legatură cu achizițiile anterioare conform bonurilor fiscale (de ex. valoare cumpărături, produse, identificare magazine/online, adresa magazinului, data, ora etc.)
 
NEWSLETTER  -  mijloc de informare periodică utilizat de Vânzător, exclusiv electronic, pentru a oferi detalii referitoare la Produse și/sau la promoțiile desfășurate într-o anumită perioadă.
 
PAGINA PRODUS  -  pagina dedicată Produsului comercializat pe Site, care afișează informații detaliate despre acesta. Informațiile sunt însoțite de imaginea Produsului și pot indica numele și tipul produsului, prețul în Lei, conținutul nutrițional și ingredientele, condiții de păstrare, sugestii de utilizare etc.
 
PROFILARE – prelucrarea automată a datelor personale privind în general analiza istoricului de cumpărături în vederea acordării de oferte personalizate, în baza consimțământului persoanei vizate, în condițiile descrise în POLITICA PRIVIND PROTECȚIA ȘI PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL. CONFIDENȚIALITATE.
 
PRODUS  -  orice articol afișat pe site care în momentul plasării comenzii este disponibil și urmează a fi livrat către Cumpărător. În spațiul Site-ului, Produsele se regăsesc grupate pe categorii și pot fi afișate detaliat până la nivelul de Pagina produs, care afișează caracteristicile individuale ale Produsului selecționat. Disponibilitatea și restricțiile aplicabile Produselor comandate din Site vor fi afișate individual pentru fiecare Produs în parte, în conformitate cu politica de Produs în vigoare.
 
SITE  -  domeniul www.yamato.md și subdomeniile acestuia.
 
TAXA DE LIVRARE  -  suma pe care Clientul o datorează Vânzătorului ca urmare a livrării la domiciliu sau a ridicării comenzii din unul din punctele de ridicare personală a Produselor comandate prin intermediul Site-ului. Taxa de livrare este inclusă în prețul final al Comenzii.
 
TRANZACȚIE  -  incasarea sau rambursarea unei sume rezultate din vânzarea unui Produs de către Yamato Group prin utilizarea serviciilor procesatorului de plăți agreat de către Vânzător, indiferent de modalitatea de livrare.
 
YAMATO GROUP - Yamato Group S.R.L. cu sediul social: str. Albișoara 4, Chișinău, MD-2001, Moldova, înregistrată la ASP sub IDNO 1014600005009.

 

3. CONȚINUT

Site-ul este specializat în vânzarea online, în mare parte a produselor alimentare și nealimentare.
 
Utilizatorilor acestui Site le este în mod expres interzis să folosească atât site-ul cât și serviciile puse la dispoziție prin intermediul acestuia, în scopul încărcării, descarcării, publicării sau transmiterii oricăror informații al căror conținut este ilegal sau contrar bunelor moravuri și ordinii publice (de exemplu: este defaimător, ofensator, amenințător, abuziv, vulgar, obscen, afectează dreptul la intimitate al altor persoane, îndeamnă la violență sau la ura rasială, etnică ori are un caracter intimidant).
 
Prezentul document stabilește condițiile contractuale aplicabile tuturor achizițiilor efectuate prin intermediul Site-ului www.yamato.md, cu subdomeniile acestuia, în baza și cu aplicarea prevederilor Directivei 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 octombrie 2011 privind drepturile consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță.
 
Yamato Group își rezervă dreptul de a modifica conținutul, structura și modul de accesare a Site-ului în funcție de schimbările ce au loc cu privire la produsele și ofertele postate pe site și de propriile proceduri interne. Continuarea folosirii Site-ului prin comandarea și achiziționarea de produse se consideră acceptul clientului. În cazul modificării prezenților Termeni și Condiții, Yamato Group va informa Clientul/Cumpărătorul cu privire la acest lucru, continuarea utilizării Contului fiind posibilă numai în condițiile acceptării de către acesta a noilor Termeni și Condiții.

 

4. ÎNREGISTRAREA CLIENTULUI PE SITE-UL WWW.YAMATO.MD

Orice client, persoană fizică cu vârsta de peste 18 ani sau o persoană juridică se poate înregistra prin crearea unui cont completând câmpurile existente pe site-ul www.yamato.md. De asemenea, înregistrarea unei comenzi pe site necesită, în prealabil, crearea unui cont.
 
În momentul inregistrării unei Comenzi pe Site, Cumpărătorul își dă în mod implicit acordul cu privire la modalitatea în care Yamato Group îi va transmite detaliile legate de comandă (notificări) prin e-mail. Cumpărătorul poate opta pentru a adăuga o modalitate de notificare suplimentară: prin telefon sau sms. Contractul se consideră încheiat în momentul în care Cumpărătorul va primi notificarea de expediere a Comenzii transmisă de Yamato Group prin intermediul poștei electronice.
 
Pot comanda online doar persoanele care selectează pentru livrarea comenzii o adresă din Moldova și care se înregistrează pe site-ul www.yamato.md conform celor de mai jos. Înregistrarea pe site, precum și plasarea unei comenzi implică acordul implicit al Cumpărătorului cu privire la Termeni și Condiții și la modalitatea prin care i se vor comunica de către Yamato Group detalii legate de Comenzi.
 
În vederea efectuării unei comenzi, persoană fizică care a implinit vârsta de 18 ani, respectiv persoană juridică se va înregistra pe Site prin crearea unui Cont, indicând adresa sa de e-mail, numele, prenumele, data nașterii, numărul de telefon, adresa și definind o Parolă.
 
Clientul este singurul responsabil pentru consecințele care decurg din utilizarea Site-ului, precum și pentru orice daune materiale, intelectuale, electronice sau de orice altă natură, în conformitate cu legislația aplicabilă în domeniu. Yamato Group își rezervă dreptul de a restricționa/suspenda posibilitatea Clientului/Cumpărătorului  de a plasa comenzi pe Site, în cazul în care consideră că acțiunile acestuia pe Site i-ar putea cauza vreun prejudiciu. Într-o astfel de situație, Clientul/Cumpărătorul se poate adresa Departamentului de Relații cu Clienții al Yamato Group.
 
Prin acceptarea prezentelor ”Termeni și condiții”, Clientul/Cumpărătorul își asumă respectarea prevederilor Legii nr. 278 referitoare la interdicția de a comercializa băuturi alcoolice și țigări către minori. Yamato Group nu poate fi ținut răspunzător în nicio situație în care Clientul utilizează pentru a se înregistra/autentifica pe Site informații false/incorecte referitoare la vârsta.
 
Yamato Group poate publica pe Site informații despre Produse și/sau promoții valabile într-o anumită perioadă de timp și în limita stocului disponibil. Yamato Group își rezervă dreptul de a refuza orice Comandă din motive legitime.
 
Toate informațiile folosite pentru descrierea Produselor disponibile pe Site (imagini statice/dinamice/prezentări multimedia/etc.), nu reprezintă o obligație contractuală a Vânzătorului, ci exclusiv o modalitate de prezentare, având scop informativ.
 
Se precizează că este posibil ca ofertele/promoțiile  și recomandările postate pe Site să nu fie valabile în magazinele Yamato Group.  De asemenea, Produsele, ofertele sau promoțiile prezentate în cataloagele sau revistele Yamato Group nu sunt întotdeauna valabile pe site-ul online.

 

5. COMANDA ONLINE

Pentru a plasa o comandă online pe Site, Clientul/Cumpărătorul trebuie să parcurgă următorii pași:

1. Să se autentifice, iar în cazul în care Clientul nu dispune deja de un Cont de Client pe Site, acesta trebuie să își creeze un Cont.
2. Să adauge produse în coș prin selectarea butonului ”Adaugă în Coș” ori de câte ori identifică Produse pe care dorește să le comande imediat. Produsele adăugate vor fi afișate în secțiunea “coșul de cumpărături” din partea superioară a site-ului.
3. Odată adăugat în coșul de cumpărături, un Produs este disponibil pentru achiziție în măsură în care există stoc disponibil pentru aceasta. Adăugarea unui Produs în coșul de cumpărături, în lipsa finalizării Comenzii, nu atrage după sine înregistrarea unei comenzi, implicit nici rezervarea automată a Produsului.
4. Să selecteze modalitatea de plată: online cu cardul sau numerar și să specifice dacă dorește factura pentru comanda sa. 
5. În pagina ”Confirmare comandă”, clientul poate să verifice detaliile comenzii: valoare comandă, tip de livrare, interval de livrare, data de livrare și modalitatea de plată. După trimiterea comenzii sau după ce datele bancare au fost verificate de Procesatorul de plăți, Clientul primește un e-mail de confirmare a lansării comenzii, pe adresa de mail asociată contului său.
6. Precizăm că mesajul de confirmare a lansării comenzii nu înseamnă acceptarea comenzii de către Yamato Group. Acesta va avea loc ulterior prin transmiterea de către Yamato Group a e-mailului de confirmare a expedierii și emiterea bonului fiscal aferent valorii finale a expediției. Contractul se va referi numai la acele produse enumerate în Confirmarea de expediere.
7. Expedierea comenzii depinde de disponibilitatea produselor în stocurile Yamato Group. În eventualitatea în care apar dificultăţi de aprovizionare sau dacă produsele nu se mai află în stoc, Yamato Group va avea dreptul de a informa Clientul cu privire la înlocuirea produselor cu produse de calitate și valoare egale aflate în stoc. Dacă nu se dorește înlocuirea produselor și dacă Yamato Group a primit deja plata aferentă produselor comandate, se va rambursa integral orice sumă de bani plătită în baza Comenzii. 

Prețurile afișate pe Site sunt informative și pot fi modificate în mod unilateral de Yamato Group. Nicio modificare a prețurilor de către Yamato Group nu va afecta o comandă confirmată de Yamato Group. Prețurile nu includ costurile de livrare.
 
Prin finalizarea Comenzii, Clientul consimte că toate datele furnizate de acesta necesare procesului de cumpărare, sunt corecte și complete.
 
Fiecărei comenzi plasate pe site i se va atribui un număr unic de comandă, număr ce poate fi folosit în urmărirea și identificarea acesteia.
 
Comanda odată plasată nu poate fi modificată decât  la cererea expresă a clientului, de către un operator Call Center Yamato Group.
 
Plasarea unei Comenzi implică acceptarea de către Client a prețurilor și a descrierii Produselor oferite spre vânzare. Clienții sunt încurajați să citească Pagina fiecărui Produs pentru a-i cunoaște caracteristicile, iar pentru informații complete să verifice etichetarea Produselor la ridicarea Comenzii și înainte de orice consum sau utilizare, iar, dacă este necesar, să facă uz de dreptul lor de retractare.
 
Yamato Group poate anula Comandă efectuată de către Cumpărător, în urma unei notificări prealabile adresate Cumpărătorului, fără nicio obligație ulterioară a vreunei părți față de cealaltă sau fără ca vreo parte să poată să pretindă celeilalte daune-interese în următoarele cazuri:
•    neacceptarea de către bancă emitentă a cardului Cumpărătorului, a tranzacției, în cazul plății online;
•    invalidarea tranzacției de către procesatorul de carduri agreat de Yamato Group, în cazul plății online;
•    datele furnizate de către Client/Cumpărător, pe Site sunt incomplete și/sau incorecte.
 
În cazul în care un Produs comandat de către Cumpărător, nu poate fi livrat de către Vânzător, acesta din urmă va informa Clientul/Cumpărătorul asupra acestui fapt și, va returna în contul Cumpărătorului contravaloarea Produsului, în termen de maxim 14 zile de la data transmiterii notificării. Comanda care nu a fost ridicată/recepționată în termen de 24 de ore (Chișinău) sau 72 de ore (Provincie) de la Data și intervalul orar selectat în momentul plasării Comenzii, va fi anulată de Vânzător. În acest caz, sumă platită online va fi disponibilă în contul Clientului în termen de maxim 14 zile de la data anulării comenzii de către Vânzător.

 

6. MODALITĂȚI DE PLATĂ ȘI PREȚURI

Prețul și modalitatea de plată sunt specificate în fiecare Comandă. Prețul de vânzare al Produselor este cel în vigoare la momentul plasării Comenzii, este exprimat în LEI (MDL) și include TVA. Yamato Group își desfășoară operațiunile în LEI și nu va aplica niciun comision suplimentar și nicio suprataxă pentru tranzacțiile aferente comenzilor. Cu toate acestea, având în vedere că tranzacțiile prezintă caracter internațional, datorită faptului că procesatorul de plăți și bancă acceptantă se află într-un alt stat, este posibil să apară anumite costuri pentru Cumpărător, ca urmare a schimburilor valutare sau comisioanelor bancare pentru tranzacții internaționale, conform Termenilor și Condițiilor agreate între bancă emitentă și consumator. Din acest motiv, în cazul plății cu cardul, dacă sumele debitate de pe cardul unui Cumpărător în legătură cu o tranzacție sau rambursate pe card diferă de prețul afișat la finalizarea comenzii sau de suma confirmată care urma să fie rambursată, rugăm Cumpărătorul să contacteze bancă emitentă a cardului, pentru a primi mai multe informații referitoare la comisioanele bancare și costurile de schimb valutar, iar în cazul în care veți întâmpina dificultăți în lămurirea situației în raport cu banca emitentă, vă rugăm să ne contactați la tel. +373-79788999 sau la support@yamato.md.
 
La solicitarea Cumpărătorului, Yamato Group va putea emite și transmite Cumpărătorului factura fiscală aferentă Comenzii, în condițiile transmiterii de către Client a datelor necesare conform legii pentru întocmirea acesteia. Factura fiscală în format fizic va fi livrată către Cumpărător odată cu comandă. Facturarea produselor achiziționate se face exclusiv în LEI.
 
Bonul fiscal va fi eliberat pentru fiecare comandă în parte și va însoți produsele livrate.
 
Cumpărătorul are la dispoziție două modalități de plată pentru comenzile efectuate pe Site: plata online cu Cardul Bancar și plata numerar la livrare.
 
În cazul efectuării unei plăți online cu Cardul Bancar (Visa Classic/Electron, MasterCard, Maestro), pentru  finalizarea și validarea plății Clientul este direcționat către o Pagină de Plată securizată. Sunt acceptate toate tipurile de carduri emise de bănci moldovenești și străine sub siglele VISA și MasterCard cu condiția că băncile emitente să le fi activat opțiunea de plată online.
 
Yamato Group nu solicită și nu stochează niciun fel de informații referitoare la Cardul Bancar al Clientului, acestea fiind procesate direct prin intermediul sistemelor securizate ale furnizorului de servicii de plăți online. Procesatorul de Carduri Bancare agreat de Yamato Group are dreptul de a accesa/vizualiza orice tip de date/documente, generate în urma unei Comenzi emise, Comenzi anulate, Contract valid sau Contract anulat, pentru a investiga oricare Tranzacție, în cazul în care aceasta există.
 
Dacă se alege plată în numerar, plata este considerată finalizată în momentul achitării sumei reprezentantului firmei de curierat. În cazul în care clientul optează pentru ridicarea comenzii din unul dintre punctele de ridicare personală indicate pe Site, acesta va putea efectua plata comenzii în numerar sau cu cardul bancar.
 
Yamato Group va debita contul curent al Clientului cu sumele reprezentând contravaloarea Produselor comandate și livrate, conform mesajului de confirmare a Comenzii transmise către Cumpărător. În cazul plății în numerar, Yamato Group va primi sumele reprezentând contravaloarea Produselor comandate și taxa de livrare prin reprezentantul firmei de curierat, în momentul livrării comenzi.
 
În cazul plăților online, Yamato Group nu este/nu poate fi făcut responsabil pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Client, incluzând, dar nelimitându-se la comisioane de conversie valutară aplicate de către bancă emitentă a cardului acestuia, în cazul în care moneda de emitere a acestuia diferă de LEI. Responsabilitatea pentru această acțiune o poartă numai Clientul.

 

7. LIVRAREA BUNURILOR

Conform opțiunii Clientului, Produsele comandate de Client vor fi livrate în sistem de curierat la adresa indicată de Cumpărător sau către punctele de ridicare a comenzilor (din interiorul magazinelor Yamato Group disponibile pe Site), conform opțiunii Cumpărătorului.
 
În cazul în care Cumpărătorul a optat pentru varianta ridicării comenzii de la unul dintre punctele de ridicare, acesta se va prezenta la punctul de ridicare ales și va comunica reprezentanților Yamato Group numărul de Comandă. În momentul ridicării Comenzii, Clientul se va asigura ca Produsele nu prezintă nicio degradare vizibilă, iar conținutul este conform Comenzii efectuate (cantitate, natura produselor, etc.). După ridicare, Clientul devine responsabil pentru conservarea acestora.
Punctele de ridicare personală a comenzilor sunt indicate pe Site.
 
Toate informațiile  referitoare la valoarea comenzii, taxa de livrare,  precum și informații privind eventualele reduceri și vouchere sunt disponibile pe Site, în secțiunea ”Coșul meu” la plasarea comenzii.
 
Produsele comandate vor fi livrate la adresa indicată de către Client în procesul efectuării comenzii. Clientul se obligă să fie prezent pentru a recepționa comanda la adresa indicată în comandă.
   
Clientul are obligația de a verifica corectitudinea informațiilor furnizate cu privire la adresa de livrare anterior validării comenzii. În cazul apariției unor erori la introducerea datelor de livrare (strada, numărul căsii, numărul blocului, etaj, persoana de contact, număr de telefon) Yamato Group nu va fi făcut responsabil pentru imposibilitatea livrării comenzii.
 
La solicitarea curierului, Clientul va face dovadă identității sale și va comunica numărul de comandă.
 
În cazul în care Clientul se află în imposibilitatea recepționării comenzii, comanda va fi lăsată la adresa precizată doar unei persoane cu vârsta mai mare de 18 ani și doar în cazul comunicării către curier a numărului comenzii.
 
O comandă nu va putea fi livrată dacă un Client nu îndeplinește condițiile mai sus menționate.
 
Cumpărătorul va selecta intervalul de livrare dorit din variantele afișate pe Site la momentul plasării comenzii.
 
Clientul trebuie să se asigure că poate recepționa comanda efectuată pe Site și facilitează accesul Curierului în locația menționată în comandă. În cazul în care Curierul nu poate avea acces la adresa comunicată, livrarea nu se va onora.
 
Livrarea se consideră a fi îndeplinită de către Yamato Group, la momentul predării produselor comandate către Client la adresa selectată de acesta la momentul validării comenzii.
 
În eventualitatea depășirii Intervalului de timp prevăzut pentru Ridicare/Livrare, Yamato Group sau reprezentantul firmei de curierat va informa Clientul prin SMS sau telefon și va agrea cu acesta prelungirea termenului de livrare cu o nouă perioadă. La expirarea perioadei de prelungire, nefinalizată prin Ridicarea/Recepționarea Produselor, Yamato Group își rezervă dreptul de a anula Comandă, situație în care sumele plătite online cu Card Bancar vor fi rambursate Clientului în termen de maxim 14 zile de la data anulării comenzii de către Yamato Group, iar în cazul anulării comenzii de către Client în urma nerespectării obligației de livrare de către Yamato Group conform celor de mai sus, termenul de rambursare va fi de 7 zile.

 

8. TAXA DE LIVRARE

Taxa de livrare va fi afișată atât în momentul plasării comenzii cât și după finalizarea acesteia.

 

9. GARANȚII ȘI RETURUL PRODUSELOR

9.1. Garanții

Yamato Group, în funcție de produsul achiziționat, acordă  garanție conform specificației lui. Se precizează că produsele alimentare nu beneficiază de garanție.
 
La recepționarea mărfii, clientul este încurajat să se asigure că produsele livrate corespund din punct de vedere calitativ și cantitativ așteptărilor sale.
 
Fiecare Client poate solicita, în cazul lipsei conformității, în primul rând repararea Produsului sau poate solicita înlocuirea Produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepția situației în care măsura este imposibilă sau disproporționată. Înlocuirea Produsului este posibilă în limita stocului disponibil. În cazul în care Clientul a returnat un Produs deoarece acesta prezenta defecte de fabricație, iar Vânzătorul nu dispune de un produs înlocuitor corespunzător, acesta va returna Clientului contravaloarea Produsului respectiv.
 
Clientul poate returna în termen de 24 de ore produsele achiziționate de pe Site, în următoarele situații:
•    ambalajul prezintă deteriorări severe, cu excepția produselor alimentare;
•    produsele au fost livrate/facturate greșit;
•    produsele prezintă defecte de fabricație;
•    produsele nu respectă conținutul menționat în momentul Comenzii;  
•    produse cu defecte calitative.
 
Yamato Group poate să refuze Produsele returnate de către Clienții săi, dacă returul se încadrează într-unul din cazurile prevăzute în continuare, fără ca acesta din urmă să poată pretinde daune-interese sau despăgubiri:
•    în cazul înlocuirii Produsului achiziționat cu un alt Produs sau de un tip diferit;
•    în cazul în care Produsul returnat nu este în aceeași stare în care a fost livrat (ex. în ambalajul original cu toate accesoriile, etichetele intacte și documentele care l-au însoțit).
 
În cazul în care aducerea la conformitate sau înlocuirea Produselor neconforme nu este posibilă, rambursarea contravalorii Produselor respective se va face în termen de cel mult 24 de ore de la returnarea produsului neconform către curier sau în Magazinul Yamato Group indicat de către Yamato Group.

9.2. Dreptul de retragere

Clientul are dreptul de a denunța unilateral Contractul, în termen de 14 (paisprezece) zile, fără penalități și fără invocarea vreunui motiv. Termenul de 14 zile curge de la data în care Clientul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de Client, intră în posesia fizică a produselor. În acest caz, cheltuielile directe de returnare a Produselor vor cădea, conform legii, în sarcina Clientului. Cu toate acestea, în funcție de Produsele comandate, se vor aplica restricțiile prevăzute de art. 9.2.1. de mai jos.

Clientul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
 
În situația în care Clientul notifică intenția de denunțare unilaterală a Contractului conform prezentului capitol, Vânzătorul are obligația de a rambursa sumele plătite de către Client, inclusiv costurile livrării, fără întârziere nejustificată, dar nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a Clientului. Yamato Group rambursează sumele antemenționate folosind aceeași modalitate de plată ca și cele folosite de Cumpărător pentru tranzacția inițială.
 
Cu excepţia cazului în care Yamato Group s-a oferit să recupereze el însuși Produsele, acesta poate amâna rambursarea până la data recepționării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea Clientului conform căreia acesta a trimis produsele către Yamato Group, luându-se în considerare dată cea mai apropiată.

9.2.1. Returnarea produselor

Acceptarea returului produselor depinde de îndeplinirea următoarelor condiții și/sau încadrarea în anumite categorii:
 
1. Produsele din categoria Băcănie și Băuturile, trebuie să aibă ambalajele de origine intacte (ambalaj primar, secundar/supra-ambalaj), să nu fie devidate și se pot returna în maximum 48 ore de la data achiziționării produsului;
2. Nu se acceptă returnarea și nu se rambursează:
•    produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator;
•    produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
•    produsele alimentare din categoria Măcelărie și Pește (congelat sau proaspăt), legume–fructe, panificație precum și produsele alimentare proaspete inclusiv lapte și produse lactate, brânză, ouă etc. și orice alte produse alimentare sau nealimentare care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
•    băuturile alcoolice al căror preț a fost convenit în momentul încheierii contractului de vânzare, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 de zile și a căror valoare reală depinde de fluctuațiile de pe piață pe care profesionistul nu le poate controla;
•    produsele din tutun și alcoolice tari, produsele de machiaj și igienă care au fost desigilate;
•    produsele sau serviciile al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piață financiară pe care profesionistul nu le poate controla și care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
•    produsele accizabile marcate cu timbre, banderole sau orice alt tip de marcaj specific aplicat conform prevederilor legale, ale căror marcaje au fost deteriorate (alcool, țigări).

Returnarea produselor se va face fie prin curier, fie personal la Yamato Group, str. Albișoara 4, Chișinău, MD-2001, Moldova și doar însoțite de bonul fiscal aferent. Yamato Group recomandă Clientului care dorește să-și exercite dreptul de retur să informeze Serviciul de Relații cu Clienți. Costurile aferente returnării produselor cad în sarcina Cumpărătorului.

 

10. FRAUDA

Yamato Group nu solicită Clienților săi prin niciun mijloc de comunicare (e-mail/telefon/SMS/ etc.) informații referitoare la date confidențiale de tip conturi/carduri bancare sau parole personale.
 
Clientul își asumă întreaga responsabilitate pentru divulgarea unui terț a datelor sale confidențiale.
 
Yamato Group își declină orice responsabilitate, în situația în care un Client ar fi/este prejudiciat sub orice formă de către un terț care ar pretinde că este/reprezintă interesele lui Yamato Group. Clientul va informa Yamato Group asupra unor asemenea tentative, folosind datele de contact indicate de Yamato Group.
 
Yamato Group nu promovează SPAM-ul. Orice Client care a furnizat explicit adresa sa de e-mail în Magazinul Web poate opta pentru dezactivarea Contului de Client aferent acestei adrese de e-mail, sau pentru dezabonare de la primirea de newsletter-e/alte comunicări comerciale/promoționale.
 
Comunicările realizate de către Yamato Group prin mijloace electronice de comunicare la distanță (i.e. e-mail) conțin datele de identificare complete și conforme ale expeditorului sau legături către acestea, la data transmiterii conținutului.

 

11. FORȚA MAJORĂ

Niciuna din părți nu va fi răspunzătoare pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligațiilor sale contractuale, dacă o astfel de neexecutare la termen și/sau în mod corespunzător, total sau parțial este datorată unui eveniment de forță majoră. Forța majoră este evenimentul imprevizibil, în afara controlului părților și care nu poate fi evitat.
 
Dacă în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data producerii lui respectivul eveniment nu încetează, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părți încetarea de plin drept a Contractului fără ca vreuna dintre ele să poată pretinde celeilalte alte daune-interese.

 

12. LIMITARE DE RESPONSABILITATE

Yamato Group nu poate fi ținut responsabil în nici un fel în fața niciunui Client care utilizează Site-ul sau conținutul acestuia, altfel decât în limita prevederilor înscrise în cadrul Termenilor și Condițiilor.
 
Yamato Group nu garantează Clientului acces la Serviciul oferit prin intermediul Site-ului, în lipsa înregistrării de către acesta din urmă, prin parcurgerea etapelor de înregistrare menționate în cadrul Termenilor și Condițiilor și nu îi conferă dreptul de a descărca sau de a modifica parțial și/sau integral Conținutul, de a reproduce parțial sau integral Conținutul, de a copia, sau de a exploata orice Conținut în orice altă manieră sau de a transfera vreunui terț orice Conținut asupra căruia are și/sau a obținut acces, în baza unui acord de utilizare, fără acordul prealabil scris al Yamato Group.
 
Site-ul Yamato Group poate conține legături conexe (numite hyperlink-uri sau link-uri), care permit conectarea automată la diferite site-uri de Internet. Aceste site-uri conexe sunt proprietatea unor terți și sunt administrate de aceștia. Yamato Group nu răspunde de conținutul, calitatea sau natura altor Site-uri la care se ajunge prin legături din Conținut, indiferent de natura acestor legături. Pentru respectivele Site-uri, răspunderea o poartă, integral, proprietarii acestora.
 
Yamato Group este exonerat de orice vină în cazul utilizării Site-urilor și/sau al Conținutului transmis către un Client, prin orice mijloc (electronic, telefonic, etc.), prin intermediul Site-urilor, e-mail-ului sau al unui angajat al Yamato Group, atunci când aceasta utilizare a Conținutului poate sau produce pagube de orice natură Clientului și/sau oricărui terț implicat în acest transfer de Conținut.
 
Yamato Group nu oferă niciun fel de garanții directe sau indirecte ca:
•    serviciul va fi potrivit cerințelor Clientului;
•    serviciul va fi neîntrerupt, sigur sau fără erori de orice fel;
•    produsele/serviciile obținute gratis sau contra cost prin intermediul Serviciului vor corespunde cerințelor sau așteptărilor Clientului;

În limita prevederilor Termenilor și Condițiilor, operatorii, administratorii și/sau proprietarii website-ului nu sunt sub nici o formă responsabili pentru relațiile sau consecințele acestora rezultând din, dar nelimitându-se la, achiziții, oferte speciale, promoții, promovări, sau oricare alt tip de relație/legătură/tranzacție/colaborare/etc. care pot apărea între Client și oricare dintre cei care își fac promovare directă sau indirectă prin intermediul Magazinelor Web.
 
Yamato Group nu este responsabilă pentru prejudiciile ce pot fi create ca urmare a folosirii neautorizate a informațiilor de pe Site.
 
Yamato Group nu este responsabilă pentru eventualele costuri și/sau pierderi de orice fel suportate/rezultate ca urmare a folosirii informațiilor de pe Site.
 
Fotografiile prezentate în secțiunile "Promoții" și “Produse noi” nu creează obligații în sarcina Yamato Group în sensul că Yamato Group nu își asumă răspunderea pentru eventualele greșeli de text sau pentru prețurile postate. Oferta produselor prezentate în aceste secțiuni este valabilă în limita stocului disponibil.

 

13. RĂSPUNDERE

13.1. Yamato Group nu poate fi responsabil pentru daune de orice fel pe care Cumpărătorul sau oricare terța parte le poate suferi ca rezultat al îndeplinirii de către Yamato Group a oricăreia dintre obligațiile sale conform Comenzii și pentru daune care rezultă din utilizarea Produselor după livrare și în special pentru pierderea acestora.

13.2. Prin crearea și utilizarea Contului, Clientul/Utilizatorul/Cumpărătorul își asumă răspunderea pentru menținerea confidențialității datelor de Cont (user și parola) și pentru gestionarea accesării Contului și, în măsură permisă de legislația în vigoare este responsabil de activitatea derulată prin intermediul Contului său.

13.3. Prin crearea și/sau plasarea Comenzilor, Clientul/Utilizatorul/Cumpărătorul acceptă în mod expres și fără echivoc Termenii și Сondițiile de utilizare Site-ului în ultima versiune actualizată care este comunicată în cadrul Site-ului, care există la data creării Contului și/sau utilizării conținutului și/sau la data plasării Comenzii.

 

14. LEGEA APLICABILĂ – JURISDICȚIA

Prezentul Contract este supus legii Republicii Moldova. Eventualele litigii apărute între Yamato Group și Clienți/Cumpărători se vor rezolva pe cale amiabilă sau, în cazul în care acest lucru nu va fi posibil, litigiile vor fi soluționate de instanțele judecătorești competente.
 
Dacă oricare dintre clauzele de mai sus va fi găsită nulă sau nevalidă, indiferent de cauză, aceasta clauză nu va afecta valabilitatea celorlalte clauze.

 

15. PUBLICITATE

Newsletter-ele Yamato Group sunt transmise via e-mail prin intermediul partenerilor specializați și agreați de Yamato Group.
 
În momentul în care Clientul își crează un Cont pe Site are posibilitatea să își exprime acordul cu privire la primirea de mesaje promoționale. Opțiunea cu privire la acordul emis de către Client, poate fi modificată în orice moment, folosind legătura special destinată din cadrul oricăror Newsletter-e sau prin debifarea opțiunii existente în contul de client. Consultați Politica de Confidențialitate Yamato Group în acest sens.
 
Renunțarea la primirea Newsletter-elor nu implică renunțarea la acceptul acordat pentru „Termenii și Condiții”.
 
De asemenea, Yamato Group va transmite către Client mesaje de confirmare prin e-mail sau sms, în următoarele situații:

  1.    crearea Contului (e-mail);
  2.    schimbarea parolei Contului (e-mail);
  3.    mesaj de confirmare Comandă, după lansarea comenzii (e-mail);
  4.    informare despre stadiul pregătirii comenzii (SMS) trimis cu 2 ore înainte de Intervalul de Timp Programat pentru ridicarea Comenzii;
  5.    anularea comenzii de către client (e-mail);
  6.    ridicarea/primirea comenzii (e-mail);
  7.    confirmare a dezabonării Clientului de la newsletter-e în urma solicitării exprese a acestuia (e-mail);
  8.    distribuirea a unei liste de cumpărături (e-mail);
  9.    distribuirea a unei rețete (e-mail);
10.    distribuirea a unui produs din Site (e-mail);
11.    modificarea unei comenzi deja plasate (e-mail).

 

16. DREPTURILE DE PROPRIETATE INTELECTUALĂ ȘI INDUSTRIALĂ

Conținutul Site-ului incluzând, dar nelimitându-se la logo-uri, reprezentări stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text și/sau conținut multimedia, sunt proprietatea exclusivă a Yamato Group, acesteia fiindu-i rezervate toate drepturile obținute în acest sens în mod direct sau indirect (prin licențe de utilizare și/sau publicare). Aceste elemente sunt protejate de legislația RM și de textele internaționale referitoare la respectarea drepturilor de autor, a mărcilor, a desenelor și a modelelor, a brevetelor etc.
 
Orice reproducere sau reprezentare chiar și parțială prin orice mijloace, realizată fără acordul scris, prealabil și expres al Yamato Group sau al partenerilor săi unde aceștia sunt titulari de drepturi, este interzisă și ilicită. Nerespectarea acestei interdicții constituie o contrafacere sau un act de concurență neloială care angajează responsabilitatea civilă și penală a autorului său.
 
Punerea în aplicare a hyperlink-urilor către orice pagină a acestui Site necesită acordul scris, prealabil și expres al Yamato Group. Utilizarea oricăror informații de pe Site în alte scopuri decât cel consultativ, în special în scopuri publice, comerciale sau umoristice, poate face obiectul unor urmăriri penale atât în Republica Moldova, cât și în străinătate.

 

17. PROGRAMUL DE LOIALITATE

Programul de loialitate are ca scop răsplătirea fidelității clienților Yamato Group, prin oferirea de beneficii și oferte personalizate acestora, disponibile doar în virtutea deținerii cardului de loialitate.

 

18. DISPOZIȚII FINALE

Yamato Group prelucrează datele Dumneavoastră cu caracter personal conform POLITICII PRIVIND PROTECȚIA ȘI PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL.
 
În cazul în care există întrebări sau sugestii în legătură cu Yamato Group, vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon +373-79788999, între orele 9:00-16:00, sau prin e-mail la adresa: support@yamato.md, ori prin transmiterea unei solicitări scrise la adresa sediului social din str. Albișoara 4, Chișinău, MD-2001, Moldova.
 
Orice comentarii, întrebări, feedback, idei, sugestii, sau alte comunicări, sau informații despre sau referitoare la funcționalitatea sau îmbunătățirea Site-ului vor rămâne proprietatea Yamato Group.

Urmariti-ne pe Facebook